Kinek és mikor szükséges személyesen beazonosítania magát?

A 2007. évi CXXXVI. törvényben (Pmt.) foglaltak szerint a Pénztár részére is kötelező, hogy a Pénztártagokat átvilágítsa, azaz a tagok személyes azonosítását elvégezze és az azonosítás alapján adataikat rögzítse.

  • Pénztártagok azonosítása:

Felhívjuk a Pénztártagok figyelmét, hogy amennyiben a személyes beazonosításuk a Pénztárnál korábban még nem történt meg, elegendő azt a következő kifizetés igénybe vétele előtt megtenni. A befizetéseket a Pénztár azonosítás hiányában is fogadja.

Amennyiben tehát Ön most nem szeretne kifizetést kérni a Pénztártól, vagy beazonosítása a Pénztárnál már korábban megtörtént, abban az esetben most nincs teendője az azonosítással kapcsolatban.

Kérjük, hogy ha a személyes adataiban változás történt, szíveskedjen kitölteni és eljuttatni a Pénztár részére az Változásbejelentő nyilatkozat nyomtatványt, melyhez nem szükséges személyes megjelenés.

  • Munkáltatók azonosítása:

Alapesetben a munkáltatót, mint ügyfelet normál átvilágítás keretében kell beazonosítani, mely alól kivételt képeznek a Pmt. 12.§-ban felsorolt intézmények.

Bővebb tájékoztató

A Pénztár ügyleti megbízást, kifizetést nem teljesíthet, csak amennyiben a személyes ügyfél-átvilágítás megtörtént. A személyes beazonosítási kötelezettségnek (ügyfél-átvilágítás) az ügyfelek az alábbi 3 mód valamelyikével tehetnek eleget:

  1. Az ügyfél személyes okmányaival felkeresi a Pénztár ügyfélszolgálati irodáját (1138 Budapest Népfürdő u. 24-26.)
  2. Az ügyfél személyes okmányaival felkeresi bármelyik Erste Bank fiókot.
  3. Az ügyfél közjegyzőt keres fel az azonosítás elvégzése érdekében. A közjegyző az ügyfél személyét azonosító okmányokról hiteles másolatot készít. Ebben az esetben az ügyfélnek az Azonosítási adatlapot, a közjegyző által hitelesített dokumentummal együtt szükséges postai úton a Pénztárnak megküldeni (Erste Nyugdíjpénztár, 1385 Budapest, Pf. 846.)